Iсторiя ансаблю танцю "Покуття" починається з 1963 р., коли колектив очолила Дана Демкiв. Основу колективу складають люди рiзного вiку, професiй та уподобань, але любов до народної творчостi, до танцю єднає їх в одне цiле. Складовою i доповнюючою частиною ансамблю є оркестр народних iнструментiв, який є не тiльки як акомпонемент до танцiв, але в його виконаннi звучать прекраснi українськi мелодiї, оркестровi твори. Поступово шлiфується, вдосконалюється самобутнiй творчий почерк колективу. Д.Демкiв здiйснює свiй давнiй задум - вiдродити i передати майбутньому поколiнню перлини народного мистецтва Карпатського краю. Пошукова дiяльнiсть балетмейстера бере початок з 1970 р. Поїздки в далекi i близькi села Снятинщини, Городенкiвщини, Надвiрнянщини, Коломийщини, вивчення стародавнiх обрядiв та танцiв, запис музики, розмови зi старшими людьми, збирання зразкiв одягу та вишивки спряло створенню унiкального стилю ансамблю, балетмейстер не обминає своєю увагою i духовнi набутки Гуцульського краю, Захiдної Буковини, Бойкiвщини та Приднiстровських мiсцин.
Такi поїздки дають їй можливiсть вивчати народний танець в справжнiх умовах та середовищi, що сприяло створенню неповторного почерку хореографа. Завдяки проведенiй клопiткiй роботi балемейстера, науковому пiдходу до вивчення фольклору хореографом вiдроджуються, постають давнi танцi зi своєрiдною манерою виконання, вiдповiдним одягом i музичним супроводом. Записанi нею та здiйсненi постановки танцiв: "Кокетка", "Приднiстровський святковий", "Гордиянка", "Трамагун", "Сербин", "Коломийка", "Поважнi гостi", "Львiвський шлягер", "Покутське весiлля" в II частинах та iншi зачаровує глядача не тiльки композицiйною побудовою танцю, але й їх образнiсть, цiкава лексика, багатий музичний супровiд. Мовою танцю, доступною для всiх, спiлкується Д.Демкiв з глядачем, висловлює нею мудрiсть i досвiд народу, подає сучасниковi, майбутньому поколiнню прекраснi перлини народного мистецтва.
Паралельно збагачується арсенал зразкiв давнього одягу, який по крихтах збирала по селах. Тому одяг ансамблю вiдрiзняється оригiнальнiстю i автентичнiстю, адже усi вони виконанi за зразками давнього одягу, за розповiдями старожилiв, давнiми фотографiями. Керiвник ансамблю є не тiльки талановитим хореографом-постановником, але й вiдомим фольклористом, етнографом, знавцем народного мистецтва Покуття та Гуцульщини. Її чималий доробок у сферi народного мистецтва базується на глибокому вивченнi народного побуту та звичаїв, аналiзi найцiннiших духовних надбань захiдноукраїнського регiону. Колектив є лауреатом українських та мiжнародних фестивалiв. З успiхом виступав у Харковi, Вiнницi, Рiвному, Черкасах, Львовi, Чернiвцях, частий гiсть українського телебачення, учасник урядових концертiв у Києвi.
Оригiнальнiсть композицiйного втiлення, висока майстернiсть виконавцiв, його професiоналiзм, естетика i гармонiя поєднання всiх можливостей народного мистецтва, що надають самобутнiсть колективу, неодноразово високо оцiнювались компетентними суддями на мiжнародних фестивалях i конкурсах.
Постiйний творчий неспокiй пошуки та дослiдження хореографа є виявом її високого духу, життєвого оптимiзму та критичного самоаналiзу.
"Покуттю" аплодували: Румунія - 1981р., Греція - 1988р., США - 1990р., Греція - 1990р., Польща - 1993р., Австрія - 1994р., Німеччина - 1995р., Польща - 1996р., Чехія - 1997р., Польща - 1998р., Франція - 1999р.
|
The old Ukrainian town of Kolomyia, the capital of the Pokuttia area, gave the name of "Pokuttia" to the folk dance group born in this picturesque corner of the country.
The history of the dance group dates back to 1963 when the group was headed by Bohdana Demkiv. The dancers’ virtuosity has always been perfected and a creative performance of the group has become even more vivid.
B.Demkiv makes her dream become a reality, that is, preserves for prosperity the pearls of the Ukrainian folk dance heritage. She started her creative activities as far back as 1969. Taking trips to rural areas of the Ivano-Frankivs region – Sniatyn, Gorodenka, Kolomyia, Nadvirna areas, learning old rites, dances, music recordings, holding conversations with many elderly residents, collecting samples of folk costumes have added a lot to the unique performance style formation of the dance group, as well as its unique presentation.
The choreographer pays much attention to the spiritual acquisition of Hutsulshchina, Western Bukovina, Boikivshchina , the areaof Pridnistrivya, and many others. These trips provide her with a perfect opportunity to study folk dances in actual conditions and surroundings, see the natural manner of performing that influence the formation of the unique approach of the choreographer.
Thanks to the master’s scrupulous work and scientific perusal of folklore, new life is being inspired into old dances that are in harmony with music and costumes. At the same time Bohdana Demkiv widens the range of spectrum of folk costumes. The costumes of the dancers are hand -made ones and are based on the originals found in the villages of the region, recreated to the very last detail in accordance with a great variety of the original costumes, a piece of advice and descriptions given by elderly people, and old photo presentations. That’s why they are so distinctive in their singularity and peculiarities.
B.Demkiv is not only a gifted choreographer, but also a well-known learner of folklore, an ethnographer, a folk art connoisseur of Pokuttya and Hutsulshchina. Her creative and fruitful work in the realm of folk art is based on profound knowledge of folk rites and analysis of Western Ukraine spiritual inheritance.
Bohdana’s staging includes the following "Trapahyn", "Koketka", "Gordiyanka", "Serbyn", "Tanets Povaznych Hostey", "Lvivskyi shlager", all of them make us admire not only their choreography but also their vivid music. Originality of compositional realization and skillful mastership of performance, esthetics and harmony of combined possibilities of folk art have always been highly estimated by various competent jury at the International festivals and folk art competitions.
The dance group "Pokuttya" is a laureate of many folk art competitions. Its performance has always found a warm response in the hearts of the audience in Romania - 1981, Greece - 1988, USA - 1990, Greece - 1990, Poland - 1993, Austria - 1994, Germany - 1995, Poland - 1996, Czech Republic - 1997, Poland - 1998, France - 1999.
|